„Znikanie” – Teatr Boscha
Jest to spektakl eksperymentalny opowiadający o próbie teatralnej, poprzez który artyści będą starali się przybliżyć widzom postać Tomasza Sikorskiego (19.05.1939 – 12.11.1988).
Scenariusz powstał na motywach utworu Marty Sokołowskiej pt. „Holzwege” (Dialog nr 11, 2015 r.) Tomasz Sikorski studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie kompozycję oraz fortepian w latach 1956 – 1963, uczył się także w Paryżu (1965 – 1966). W 1962 r. zadebiutował jako pianista na festiwalu „Warszawska Jesień”. W 1967 r. założył zespół „Ad novum”, równocześnie występował jako solista grając przede wszystkim własne utwory. Po raz ostatni wystąpił publicznie podczas pierwszego polskiego wykonania „Hymnos” na „Warszawskiej Jesieni” w 1981 r. We wczesnych utworach eksperymentował z niekonwencjonalnymi sposobami gry i śpiewu, w poszukiwaniu nowych brzmień (sonoryzm). Wkrótce w jego muzyce objawiły się cechy minimalizmu – powtarzanie współbrzmień lub motywów i długo wytrzymywane dźwięki. Tak skomponowany jest utwór „Holzwege”. Skrajny pod tym względem jest utwór „Samotność dźwięków”, który tworzy jeden dźwięk. Uważany za pierwszego polskiego minimalistę Sikorski stał się w latach 90’ postacią niemal kultową w środowiskach młodzieży zainteresowanej nowoczesną muzyką. W spektaklu usłyszymy fragmenty trzech utworów Tomasza Sikorskiego: „Widok z okna oglądany w roztargnieniu”, „Holzwege” oraz „Hymnos”. Występują: Lidia Grabikowska, Dorota Łubińska, Iwona Baran, Józef Leszek Wiśniewski, Ryszard Lasota, Michał Baranowski, Radosław Wrzesiński, Patryk Adamczyk, Mateusz Busłowski. Scenariusz i reżyseria – Teresa Ciborska.
Wstęp wolny